Gry logiczne

Uwaga: nowość 2022/23

Dla kogo?
dla młodzieży w wieku 14-18 lat

Opis zajęć:

Na zajęciach będziemy omawiać zasady, instrukcje, strategie, ciekawe rozwiązania i przede wszystkim będziemy grać w gry logiczne. Przy okazji rozwijać i wykorzystywać zdolność logicznego i strategicznego myślenia, umiejętności planowania i rywalizacji. Wykorzystamy do tego gry logiczne rekomendowane przez Mensę.
 
 Rozegramy wiele ciekawych partii między innymi w poniższe gry:
- Hexx - logiczna gra, będąca połączeniem gry na refleks i gry logicznej. Uczestnicy wykładają swoje sześciokątne karty, dopasowując je kolorami do kart leżących na stole. Wygrywa osoba, która pierwsza pozbędzie się wszystkich swoich kart https://www.youtube.com/watch?v=2P7SaXMArB8)
- Triominos - przypomina domino, ale elementy mają kształt równobocznych trójkątów z liczbami w narożnikach. Gra polega na tym, aby dołożyć kolejną płytkę do już ułożonych ale tak, aby numery w sąsiadujących narożnikach były takie same. Wygrywa osoba, która zdobędzie największa ilość punktów.  https://www.youtube.com/watch?v=LGP6719W2gU)
- Pentago - przypomina grę w kółko/krzyżyk, ale tylko pozornie. Uczestnicy na przemian układają po jednej kulce w swoim kolorze na platformach, a następnie ją odwracają o 90 stopni. Wygrywa gracz, który jako pierwszy ułoży 5 swoich kul w jednym rzędzie. https://www.youtube.com/watch?v=2UChbvnHxww)
- Rój (Hive) jest logiczną grą dla 2 uczestników rozgrywki. Celem gry jest otoczenie królowej przeciwnika. Każdy gracz ma 11 płytek przedstawiających 5 różnych owadów i można też używać dodatkowych płytek. Gracze dokładają owada do roju lub przesuwają jedną z wcześniej wyłożonych płytek. Płytki posiadają unikalny sposób poruszenia. Proste zasady i niezliczona ilość dostępnych kombinacji sprawiają, że Rój (Hive) jest cenionym wyzwaniem dla graczy. Gracze podczas gry wykazują się umiejętnościami strategicznego planowania i taktycznego myślenia. Oprócz ataków na pszczołę przeciwnika, gracz nie może zapominać o ochronie swojej. https://www.youtube.com/watch?v=xrUkTcawC-w)
- Abalone - uczestnicy na przemian popychają swoje kule tak, aby ostatecznie wypchnąć 6 kul przeciwnika poza planszę. Przepycha się 1, 2 lub 3 swoje kule. Gra strategiczno-logiczna dla dwóch osób przy użyciu sześciokątnej planszy z wgłębieniami oraz po 14 kul białych  i 14 czarnych. https://www.youtube.com/watch?v=4ARBD35cnuc)
6. bierze! (gra karciana) - zadaniem uczestnika jest  pozbycie się z ręki wszystkich kart z byczymi głowami. Gracz musi uważać, bo jeśli zostanie zmuszony do dołożenia szóstej karty do któregokolwiek z rzędów, będzie musiał wziąć jego całą zawartość. Każda zebrana w ten sposób karta to minus punkt za każdą głowę byka z karty. Gracz wystrzega się kart z dużą ilością byczych głów! https://www.youtube.com/watch?v=6msOsUhQJdI)

Termin:
wtorek, godz. 16.00-17.30

Pierwsze zajęcia: 

25.10.2022

Miejsce:
Centrum Młodzieży, ul. Krupnicza 38, sala 304

Wysokość składki rocznej (potrzeby pracowni/ materiały dydaktyczne/ realizacja programu) - 190 zł

Prowadzący:
Mariusz Grzyb


Informacje i zapisy:
Krakowskie Młodzieżowe Towarzystwo Przyjaciół Nauk i Sztuk
31-123 Kraków, ul. Krupnicza 38, pok. 104
e-mail: kmtpnis@cmjordan.krakow.pl
tel. +48 12 430 00 15 wew. 230, +48 506 012 661
http://towarzystwo.edu.pl

Formularz zapisowy: www.zapisy.towarzystwo.edu.pl