Zapraszamy młodzież na warsztaty pt. „CZY REKLAMA NA CIEBIE DZIAŁA? - techniki wpływu społecznego w reklamie”. Poprowadzi je dr hab. Katarzyna Stasiuk z Instytutu Psychologii Stosowanej UJ.
Warsztaty odbędą się 27 stycznia 2024 r. w Centrum Młodzieży przy ul. Krupniczej 38 (sala 109, I piętro) w godz. 14:00-16:00 (grupa 11-14 lat) oraz godz. 16:00-18:00 (grupa 15-19 lat).
Wstęp wolny! Obowiązują zapisy pod adresem promocja@cmjordan.krakow.pl.
W czasie warsztatów uczestnicy dowiedzą się, jakie są mechanizmy oddziaływania reklam. Nauczą się, jakich technik wpływu społecznego używają twórcy reklam i sami spróbują je odkryć w różnych reklamach. Spróbują też ocenić wpływ reklamy nie tylko na decyzje konsumenckie, ale też na funkcjonowanie psychiczne i społeczne jej odbiorców.
Tematyka warsztatów:
- dlaczego młodzi ludzie to ważna grupa docelowa dla twórców reklam?
- reklama 360 stopni - nowe formy i kanały reklamy
- jak firma Koral zarobiła na lodach Ekipy? - skuteczni nadawcy reklam
- psychologia w reklamie - techniki perswazji w reklamie
- nieuświadamiany wpływ reklam - czy reklama podprogowa działa?
- negatywne i pozytywne konsekwencje reklamy.
Prowadząca:
Katarzyna Stasiuk – doktor habilitowany psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Jest członkiem Komisji Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Ukończyła też studia podyplomowe Prawo Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Specjalizuje się w psychologii społecznej i psychologii zachowań konsumenckich. Ostatnio jej zainteresowania koncentrują się głównie na zagadnieniach związanych z związanych ze zrównoważoną konsumpcją. Zajmuje się także zagadnieniami z pogranicza psychologii i prawa – związanym z problemem nieuczciwych działań marketingowych i nieuczciwej konkurencji (jest ekspertem w sprawach sądowych z tych obszarów).
Jest zaangażowana w realizowanie polskich i międzynarodowych grantów (granty Narodowego Centrum Nauki, granty European Institute of Technology) dotyczących zachowań konsumenckich związanych z konsumpcją żywności.
Autorka i współautorka kilkudziesięciu artykułów z obszaru psychologii społecznej i konsumenckiej oraz książek "Psychologia konsumenta" i „Psychologiczne aspekty spostrzegania ekspertów”. Członek Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej i Sustainable Consumption Research and Action Initiative.
Ma wieloletnie doświadczenie praktyczne w prowadzeniu jakościowych i ilościowych badań rynku. Jest również w procesie certyfikacji z terapii poznawczo-behawioralnej (Instytut Poznawczy w Krakowie).
Organizatorzy wydarzenia: Centrum Młodzieży im. dr. H. Jordana w Krakowie oraz Dzielnica I Stare Miasto