MAMO, KUP MI TO! - wykład dla rodziców

Zapraszamy rodziców na wykład dr hab. Katarzyny Stasiuk z Instytutu Psychologii Stosowanej UJ pt. „MAMO, KUP MI TO! - jak reklama wpływa na dzieci i młodzież”.

Spotkanie odbędzie się 27 stycznia 2024 r. (sobota) w godz. 10:00-13:00 w Centrum Młodzieży przy ul. Krupniczej 38 (sala Kina Studyjnego PARADOX).

Na wykład obowiązują zapisy pod adresem promocja@cmjordan.krakow.pl. Wstęp wolny! /zapraszamy również z dziećmi w wieku 4-10 lat – w trakcie wykładu bezpłatnie zajmą się nimi nasi animatorzy. Przy zapisie prosimy o informację, czy będzie potrzebna opieka dla dziecka i w jakim jest wieku/.

 

Tematyka wykładu:

- podatność dzieci i nastolatków na wpływ społeczny

- product placement, guerilla marketing, ambient media - nowe formy reklamy

- marketing sensoryczny, czyli reklama 360 stopni

- nieuświadamiany wpływ reklamy - techniki wpływu w reklamie

- negatywne konsekwencje reklamy - stereotypy, zagrożenie samooceny, niezdrowe nawyki

- pozytywne konsekwencje reklamy - rozrywka i edukacja.

Prowadząca:

Katarzyna Stasiuk – doktor habilitowany psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Jest członkiem Komisji Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Ukończyła też studia podyplomowe Prawo Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Specjalizuje się w psychologii społecznej i psychologii zachowań konsumenckich. Ostatnio jej zainteresowania koncentrują się głównie na zagadnieniach związanych z związanych ze zrównoważoną konsumpcją. Zajmuje się także zagadnieniami z pogranicza psychologii i prawa – związanym z problemem nieuczciwych działań marketingowych i nieuczciwej konkurencji (jest ekspertem w sprawach sądowych z tych obszarów).

Jest zaangażowana w realizowanie polskich i międzynarodowych grantów (granty Narodowego Centrum Nauki, granty European Institute of Technology) dotyczących zachowań konsumenckich związanych z konsumpcją żywności.

Autorka i współautorka kilkudziesięciu artykułów z obszaru psychologii społecznej i konsumenckiej oraz książek "Psychologia konsumenta" i „Psychologiczne aspekty spostrzegania ekspertów”. Członek Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej i  Sustainable Consumption Research and Action Initiative.

Ma wieloletnie doświadczenie praktyczne w prowadzeniu jakościowych i ilościowych badań rynku. Jest również w procesie certyfikacji z terapii poznawczo-behawioralnej (Instytut Poznawczy w Krakowie).

Organizatorzy wydarzenia: Centrum Młodzieży im. dr. H. Jordana w Krakowie oraz Dzielnica I Stare Miasto